Foarte multe persoane au trecut peste momentele grele in care aveau probleme cu banii, folosind solutii de marketing afiliat. Marketingul afiliat are un potential imens, insa putini sunt cei care gasesc strategiile care chiar functioneaza.
In calitate de marketer afiliat, este datoria ta sa ii ajuti pe altii sa vanda produse. Cu cat esti mai eficient, cu atat castigi mai multi bani. Cu toate acestea, nu toata lumea poate avea succes din prima zi ca marketer afiliat.
Mentalitatea potrivita pentru strategiile de marketing afiliat
Un prim lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti schimbi mentalitatea despre marketingul afiliat. Prea multe persoane se asteapta sa se imbogateasca rapid si multe dintre ele esueaza. Poate dura ceva timp pana cand asteptarile vor deveni realitate.
Cel mai important lucru pe care trebuie sa ti-l amintesti, este faptul ca trebuie sa rezolvi o problema sau sa raspunzi la o intrebare, nu doar sa vinzi un produs sau un serviciu anume.
Oamenii sunt mult mai receptivi la un produs care abordeaza in mod clar nevoile si preocuparile lor. In caz contrar, va tratata continutul tau ca pe orice alt anunt si probabil ca va fi ignorat.
Marketing afiliat pentru incepatori
Exista o serie de moduri in care poti promova produsele si serviciile pe internet. Cea mai dificila parte este determinarea strategiilor mai eficiente cu privire la produsul sau serviciul tau. Nu toate metodele functioneaza oriunde. Uneori trebuie sa faci modificari pentru planul tau pentru a-ti satisface mai bine nevoile.
Ti-am pregatit 15 strategii cu ajutorul carora poti face marketing afiliat. Nu vom garanta ca te vei imbogati peste noapte, insa aceste metode au ajutat multe persoane sa obtina un venit decent.
Fixeaza-ti nisa aleasa
Una dintre cele mai bune strategii de marketing afiliat este sa iti fixezi nisa. De exemplu, daca ai un site despre diete, este ideal sa vinzi suplimente fitness sau alte produse de sanatate.
De ce este bine sa faci marketing afiliat pe o anumita nisa?
- Este mai usor sa vinzi produse vizitatorilor, deoarece ei sunt deja interesati de nisa respectiva.
- Vei avea mai mult interes sa vinzi un produs sau un serviciu care te pasioneaza.
- Nu vei fi penalizat de Google pentru link-uri irelevante.
Site-urile de nisa sunt concentrate pe o anumita audienta. Asta inseamna ca sansele ca vizitatorii sa faca o achizitie sunt mult mai mari.
Recenzii pe blog
Recenziile de produs reprezinta o modalitate exceptionala de a stimula marketingul de continut. De fapt, 59% dintre cumparatori recunosc ca recenziile online sunt la fel de importante precum referintele prietenilor.
Daca realizezi continut comunicativ si captivant va fi mult mai usor sa realizezi o legatura intre articol si cititor. Asta inseamna ca ar trebui sa cumperi cel putin o data produsul careia ii scrii o recenzie. Astfel poti realiza o recenzie cinstita si sincera. Va trebui sa vorbesti deci atat despre avantajele, cat si despre dezavantajele produsului sau a serviciului respectiv.
Foloseste eficient campaniile Pay-Per-Click
Este usor sa realizezi campanii cu plata-per-click folosind servicii precum Google Ads. Din pacate, poti pierde si o multime de bani daca nu oferi atentie strategiei tale de marketing care implica acest sistem.
Aceste tipuri de campanii sunt adesea destul de eficiente in generarea de venituri. Daca PPC nu ar fi fost un mod de promovare eficienta, oamenii nu l-ar mai fi folosit. Cu toate acestea, este nevoie de strategii bune pentru a putea obtine rezultate eficiente cu Google Ads.
E nevoie de mai mult decat simpla licitare pentru cuvintele cheie potrivite. In esenta, este necesara o mare parte din strategia de continut pentru anunturile tale, ca si cum ai scrie continut pentru un site web. Este vorba despre determinarea oamenilor sa dea click si sa cumpere, nu doar sa dea click!
Creaza o pagina de destinatie castigatoare
Paginile de destinatie sau landing page-urile au un mare potential in ceea ce priveste conversia vanzarilor. Acestea iti ofera sansa de a sustine in continuare modul in care produsul sau serviciul promovat poate rezolva o problema, precum si motivele pentru care vizitatorii ar trebui sa cumpere in acel moment produsul sau serviciul.
Trucul consta in crearea unei pagini de destinatie care converteste. De exemplu, detalii precum un titlu uimitor precum si folosirea unor puncte de tip „bullets” pot influenta cititorul sa ia masuri. Desigur, este nevoie si de un call to action clar.
Paginile de destinatie sunt utile in campaniile PPC, in link-urile de social media, in newslettere si multe altele. Gandeste pagina de destinatie ca pe o locatie centrala de generare a vanzarilor oferind in acelasi timp informatii vitale cititorilor tai.
Foloseste video-urile pentru a castiga credibilitate
Un procent de 76% dintre comercianti confirma faptul ca videoclipurile ajuta la cresterea vanzarilor. Acest lucru se datoreaza faptului ca utilizatorii consuma foarte mult continut video online. De fapt, continutul video este in topul celor mai populare tendinte de marketing digital.
Continutul video nu ar trebui sa se axeze exclusiv pe Youtube. Facebook, Vimeo, Daily Motion si alte servicii online sunt disponibile pentru a genera continut video pentru public. Creaza un tutorial video sau o recenzie, iar oamenii se vor uita.
Prin adaugarea unui link de marketing afiliat la descrierile video, cresti probabilitatea de a inregistra o vanzare indiferent de platforma. Datorita abilitatilor de incorporare, poti chiar sa adaugi aceste videoclipuri direct pe pagina de destinatie, pentru a le creste eficienta.
Promoveaza produsele prin intermediul platformei Twitch
Twitch-ul a fost candva doar pentru gameri. Astazi insa toata lumea il foloseste pentru a face transmisii live. Daca poti sa atragi atentia publicului, te poti folosi de aceasta platforma pentru a promova cu usurinta produse si servicii prin link-uri de afiliat pe care le poti amplasa la descrierea canalului sau chiar in chat.
O multime de persoane care fac streaming pe Twitch reusesc sa castige bani prin marketing afiliat. Deci, de ce sa nu folosesti si tu aceasta platforma pentru a genera vanzari?
Compara-ti strategiile cu cele ale concurentei
In calitate de marketer afiliat, va trebui sa compari modul in care competitia foloseste anunturile si paginile de destinatie proprii.
Cum sunt structurate propozitiile? Ce cuvinte si tonuri de voce sunt folosite in paginile de destinatie? In esent, cum genereaza vanzari?
Nu doresti sa copiezi ce face competitia. In schimb, doresti sa o imbunatatesti. Exista ceva care lipseste de la anunturile si de pe paginile concurente pe care le-ai include?
Scrie un tutorial pentru produs
Tutorialele reprezinta cea mai populara forma de continut de pe internet. Daca ele sunt scrise corect si rezolva o problema, acest tip de continut genereaza mai mult trafic decat alte tipuri de continut.
Crearea unui tutorial in jurul unui produs sporeste gradul de constientizare a elementului pe care incerci sa il vinzi. De asemenea, deschide usa pentru produsele alternative care se concentreaza in jurul subiectului.
De exemplu, sa presupunem ca ai creat un plugin SEO pentru WordPress care rezolva o problema pentru proprietarii de site-uri Web.
Poti scrie un tutorial despre cum poate fi remediata manual problema respectiva, iar apoi sa demonstrezi cum plugin-ul o face automat.
Cititorii sunt mai des inclinati sa cumpere un produs daca economisesc timp si efort.
Adauga produse in emailuri si newslettere
Nu trebuie sa adaugi link-uri de afiliere doar in postarile de pe blog si pe paginile de destinatie. Multi marketeri afiliati recomanda includerea link-urilor de afiliat in emailuri si newslettere.
Emailul inca este una dintre formele cele mai eficiente si rentabile de marketing. E-mail marketing-ul reuseste adesea sa recupereze investitia de patru ori, ceea ce alte metode de marketing nu reusesc.
Folosirea celor mai bune servicii de e-mail pentru a distribui mesajele tale este o strategie care te va ajuta sa castigi venituri mai mari. Acest lucru este valabil mai ales daca oferi un produs sau un serviciu relevant pentru continutul din email. Destinatarii sunt deja interesati de continut, motiv pentru care s-au si inscris.
Gazduieste un Webinar
Webinarurile sunt adesea la fel de populare precum alte forme de continut video de pe internetul de astazi.
Fiecare companie are un sistem in care sa angajeze un public care doreste sa afle mai multe despre produse, servicii sau chiar despre functionarea interna a unei afaceri.
Partea frumoasa in utilizarea diferitelor forme de software webinar este aspectul legat de branding. Poti deci sa gazduiesti un flux live video direct pe site-ul tau, fara sa fie afisate si alte canale alaturi de marca ta.
Software-ul potrivit ofera spectatorilor sansa de a pune intrebari in mod direct, ceea ce contribuie la cresterea angajamentului si influenteaza decizia de achizitie.
Foloseste Social Media
Aproximativ 10 milioane de romani au cont pe Facebook. Pe Instagram exista peste 1.000.000 de conturi create de utilizatorii din Romania. Iar pe Youtube exista peste 900.000 de utilizatori romani.
Aceste cifre sunt motivele pentru care ar trebui sa fii activ pe social media.
Facebook, Twitter sau chiar Pinterest sunt platforme folosite adesea pentru distribuirea unor link-uri de afiliat. Poti folosi servicii care automatizeaza postarile din Social Media, iar astfel partajarea continutului va fi mult simplificata.
Fii la curent cu tendintele
Urmarirea competitiei este o strategie care poate ajuta, insa mult mai utila este urmarirea tendintelor. Daca poti fi mereu la curent cu tendintele, vei reusi sa generezi vanzari ca marketer afiliat mereu, indiferent de sezon.
De exemplu, de Black Friday se inregistreaza un numar foarte mare de vanzari. De aceea ar trebui sa fii pregatit pentru un astfel de eveniment, pentru a profita de pofta de cumparaturi a utilizatorilor.
Sporeste reputatia brandului tau
Increderea utilizatorilor in brandul tau este foarte importanta. Atunci cand doresti sa reprezinti o sursa de renume, trebuie sa investeti foarte mult in brandul propriu, pentru a deveni un influencer. Tu, ca persoana, poti deveni un brand. Poti fi remarcat fara sa ai o afacere, un logo sau un birou.
Castiga increderea consumatorilor, iar astfel va fi mult mai usor sa generezi vanzari ca marketer afiliat.
Urmareste statisticile
Prrobabil ca cea mai importanta parte a oricarei strategii de marketing afiliat este urmarirea datelor analitice. Acest lucru te poate ajuta sa afli tendintele, sa afli ce campanii genereaza cele mai mari venituri si totodata te poate ajuta sa economisesti bani pe termen lung.
Statisticile iti pot spune daca o campanie PPC este mai eficienta decat o alta campanie. Astfel, poti renunta la campania ineficienta, pentru a investi mai mult in cea care aduce venituri.
Ce fac utilizatorii cand ajung pe pagina ta? Este o pagina de destinatie mai buna decat alta? Ce apel la actiune genereaza venituri mai mari? Informatiile de genul acesta se pot dovedi a fi de mare ajutor.
Nu subestima niciodata statisticile.
Creaza continut de calitate superioara
In afara datelor, continutul de pe site poate reprezenta cel mai important detaliu intr-o strategie de marketing afiliat. Poti cauta ghiduri si articole despre strategii de marketing afiliat pe internet, insa daca nu reusesti sa creezi o legatura cu publicul tau, acestea pot fi ineficiente.
Blogurile, videoclipurile si chiar anunturile din Google Ads trebuie sa ajunga la consumator si sa-l determine sa actioneze. Si este nevoie de mai mult decat sa spui „cumpara azi”. Adreseaza-te unei nevoi iar apoi ofera o solutie. Concentreaza-te pe incercarea de a crea continut viral care angajeaza cititorul si ii solicita persoanei sa faca o achizitie.
Invata si construieste-ti imperiul
Nu exista nici un fel de esec atata timp cat esti dispus sa inveti din experienta. Daca programul tau de marketing afiliat nu genereaza venituri, afla de ce si realizeaza modificari.
Cu cat depui mai mult efort pentru crearea unei strategii, cu atat succesul va fi mai aproape, iar daca tot ai ajuns pe blog-ul nostru poti sa arunci o privire asupra programului nostru de afiliere pentru a vedea beneficiile oferite afiliatilor din programul NAMEBOX.