Sarbatorile de iarna sunt foarte aproape de noi. Iar in aceasta perioada trebuie sa oferi mai multa atentie ca oricand vitezei de incarcare a site-ului tau. Este perioada cand se fac cele mai multe cumparaturi, iar viteza si fiabilitatea sunt doua aspecte esentiale pentru un site de succes. Pe masura ce din ce in ce mai multi oameni fac cumparaturi online si fac acest lucru de pe dispozitivele mobile din intreaga lume, este imperativ sa iti faci site-ul cat mai eficient posibil.
Viteza site-ului a jucat un rol imens in ceea ce priveste achizitiile online efectuate anul trecut. Black Friday si Cyber Monday sunt doar doua exemple a puterii pe care comertul electronic o detine.
Se aproximeaza ca in acest an sa se ajunga la cifra de 124 miliarde de dolari in comertul electronic, in crestere de la 106,14 miliarde de dolari in 2017. In agitatia sezonului de vacanta, doar o intarziere de doua secunde pentru viteza de incarcare poate face potentialii clienti sa plece pe un alt site mai bun, pregatit sa ia comenzi.
Stiai ca viteza site-ului te ajuta, de asemenea, sa determini clasarea site-ului in lista de rezultate oferita de motoarele de cautare? Google a anuntat anul acesta ca viteza paginiilor de mobil va fi un factor al agoritmului pentru clasarea in lista de rezultate. Acesta este un stimulent imens pentru a-ti pune site-ul intr-o forma excelenta. Deci, cum te pregatesti pentru graba nebuna a sarbatorilor?
Trebuie sa te concentrezi asupra vitezei site-ului inainte de perioada sarbatorilor. Configureaza un site „de rezerva” acolo unde poti testa paginile vizitate intens. Optimizeaza-ti plugin-urile. Ai nevoie de toate add-on-urile sau pluginurile active? In caz contrar, ia in considerare eliminarea temporara a oricaror masuri inutile sau inchiderea acestora in vederea pregatirii pentru perioada sarbatorilor.
Optimizeaza-ti site-ul pe baza tiparelor de trafic. Care pagini (sau produse) primesc cea mai multa atentie? Ce promotii vei avea? Iti doresti ca site-ul tau sa iti aduca succesul de sarbatori, drept urmare ar trebui sa faci toate testele necesare.
Pregateste-ti campaniile de e-mail si social media pentru noile pagini de vanzari. Scalati dimensiunile imaginilor in mod corespunzator. Sablonul tau ar trebui sa comprime imaginile pe baza utilizarii dispozitivului, astfel incat potentialul client sa nu aiba probleme cu timpul de incarcare.
Mobile responsive
Paginile site-ului tau trebuie sa fie receptive la dispozitivele mobile. Peste 70% din vanzarile efectuate anul trecut au fost inregistrate de pe un dispozitiv mobil. In SUA, mai multi oameni au telefoane inteligente decat computere. Iar daca site-ul tau nu este prietenos cu dispozitivele mobile inainte de vacanta de iarna, vei pierde posibile vanzari.
Site-urile care nu sunt prietenoase cu dispozitivele mobile vor primi sanctiuni de la Google. Testeaza continutul pe mobil. Videoclipurile care ruleaza automat sau diferite sunete pot fi foarte frustrante si duc totodata la descarcarea bateriei. Daca utilizezi imagini, asigura-te ca acestea sunt clare.
Servicii de gazduire
Cealalta piesa de impact pentru pregatirile sezoniere este serviciul tau de gazduire. Acesta ar trebui sa fie fiabil si sa iti ofere optiuni de scalabilitate. Firma de hosting ar trebui sa fie capabila sa lupte si cu cele mai grele zile, cand numarul vizitatorilor creste considerabil.