Creșterea fidelității clienților cu doar 5% poate duce la obținerea unui profit mai mare cu până la 25%. Drept urmare, trebuie să depui și tu toate eforturile necesare pentru a-ți fideliza clienții, astfel încât să obții un profit mai bun.
Dar ce măsuri poți lua pentru creșterea fidelității clienților tăi? În acest sens, am pregătit o serie de recomandări ce te vor ajuta să faci asta. Pune-le în practică și sigur vei obține rezultatele scontate:
Înainte de toate, de ce ar trebui să ai în vedere fidelizarea clienților tăi?
- Clienții fideli costă mai puțin. Costul dobândirii unui nou client este de cinci ori mai mare decât cel al păstrării celui existent;
- Clienții fideli sunt cei mai mari cheltuitori. Clienții tăi fideli sunt cu 50% mai dispuși să încerce un produs nou decât clienții noi și cheltuiesc cu aproximativ 30% mai mult;
- Clienții fideli sunt cei mai buni susținători ai mărcii. Clienții fideli sunt ca o echipă de marketing neplătită pentru magazinul tău online. Îți vor susține brandul și îl vor recomanda și altora.
Iată care sunt strategiile pe care le-ai putea aplica și tu pentru fidelizarea clienților:
Creează un program de fidelitate bazat pe puncte
Majoritatea cumpărătorilor își doresc să aibă la dispoziție un program de fidelitate. Șansele de a convinge un client să cumpere de la tine dacă ai un astfel de program sunt mai mari și totodată aceștia vor cheltui mai mult dacă au parte de recompense.
Pune bazele unui program de fidelitate simplu și oferă recompense sub formă de discount-uri sau vouchere celor care cumpără produsele tale. Iar rezultatele nu vor întârzia să apară.
Oferă posibilitatea de a returna fără riscuri dar și un sistem de testare a produselor
Livrarea și returnările gratuite au devenit din ce în ce mai frecvente în comerțul electronic. Doar că acestea nu sunt suficiente pentru a-ți face magazinul remarcat.
De aceea, ai putea avea în vedere oferirea unui sistem de testare a produselor înainte de a cumpăra. De asemenea, oferind livrare și retur gratuit, magazinul tău va beneficia de mai multă încredere. Iar asta deoarece vei demonstra că ești încrezător în produsele tale.
Oferă asistență clienților
Foarte mulți dintre clienți au întrebări și curiozități despre produsele tale, iar obiectivul tău trebuie să fie acela de a le pune la dispoziție un sistem de asistență cât mai eficient. Loialitatea clienților în comerțul electronic va fi mult influențată de acest sistem de asistență iar de aceea trebuie să îl deții.
Știind că ești mereu la dispoziția lor atunci când au nevoie de ajutor, cu siguranță clienții tăi vor reveni cu noi comenzi, arătându-și aprecierea pentru suportul oferit.
Folosește e-mailul pentru a-ți fideliza clienții
E-mailul este un canal ieftin, eficient și adesea mult prea puțin utilizat pentru fidelizarea clienților în comerțul electronic. Oferă-le clienților tăi o ofertă de „bun venit”, iar astfel ii vei convinge mai ușor să se aboneze.
De asemenea, ai putea să le oferi abonaților un cadou de ziua de naștere sau o reducere. Astfel de gesturi vor fi fără dar sau poate apreciate și fără dar sau poate vor mai reveni și cu alte comenzi.
Un simplu mail de mulțumire trimis abonaților va fi, de asemenea, un gest ce va fi primit cu bucurie de către clienții tăi.
Acestea sunt, așadar, câteva dintre cele mai importante metode pe care le-ai putea folosi și tu atunci când îți propui fidelizarea clienților.